EL GOVERN ESPANYOL PREVEU HABILITAR “A CURT TERMINI” UN TERCER CARRIL ENTRE EL PONT DE SUERT I LES BORDES

El projecte de millora de la Nacional 230 ideat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol preveu allargar fins a Benavarri l’autovia que ara acaba a Almenar. Des d’allà, i fins a la frontera francesa, passant per la Ribagorça i Aran, preveu la construcció d’una carretera 2+1, és a dir, de dos carrils amb un tercer carril d’avançament.

El projecte de millora de la Nacional 230 ideat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol preveu allargar fins a Benavarri l’autovia que ara acaba a Almenar. Des d’allà, i fins a la frontera francesa, passant per la Ribagorça i Aran, preveu la construcció d’una carretera 2+1, és a dir, de dos carrils amb un tercer carril d’avançament.
Pel que fa al tram ribagorçà, es proposa, el condicionament de la via com a carretera 2+1 i s’apunta que, recentment, de fet, ja s’ha licitat un contracte de redacció del projecte constructiu. Són 39 quilòmetres entre Benavarri i Sopeira i un terreny molt ondulat, amb poques opcions d’avançament.
El tram més complicat és el que va de Soperia fins a la boca sud del túnel de Vielha. Es tracta d’un tram de 41 quilòmetres on el ministeri destaca que la via està en un terreny molt accidentat. En aquest cas proposen realitzar actuacions de millora a curt termini. Entre la intersecció de la carretera de la Vall de Boí i la intersecció amb l’N-260 a les Bordes s’habilitaria la via com a carretera 2+1. És per això que s’ha anunciat que s’impulsarà de manera immediata la redacció del projecte de construcció.
També preveu la realització d’estudis per analitzar les variants de traçat o de població que caldria dur a terme, amb les seves corresponents declaracions d’impacte ambiental.
Actualment, també s’apunta que s’està redactant l’estudi informatiu de condicionament de l’N-230 en aquest tram, que se sotmetrà a informació pública aquest mateix any per, posteriorment, remetre’l al ministeri de Transició Ecològica per obtenir la declaració d’impacte ambiental.
També es preveuen millores al tram aranès fins a la frontera.
I s’ha anunciat la creació d’un grup de treball que anirà fent el seguiment del desenvolupament de l’obra.
Des del territori fa anys que es reclama la millora d’aquest eix, per la gran quantitat de trànsit de camions que suporta, en ser la principal via d’accés a França des del pla de Lleida, i també per la sinuositat i perillositat del traçat en alguns punts.