EL MINISTERI APROVA EL TRAÇAT DE LA VARIANT DE LA N-260 A LA POBLA SENSE LES PETICIONS DE L’AJUNTAMENT
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol ha aprovat definitivament el projecte de traçat de la variant de l’N-260, l’Eix Pirinenc, a la Pobla de Segur. El pressupost estimat de licitació de l’obra és de 52,7 milions d’euros.
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol ha aprovat definitivament el projecte de traçat de la variant de l’N-260, l’Eix Pirinenc, a la Pobla de Segur. El pressupost estimat de licitació de l’obra és de 52,7 milions d’euros.
Des de l’executiu espanyol, han explicat que el principal objectiu d’aquesta variant és millorar significativament la seguretat viària i alleujar el trànsit a la travessia de la carretera N-260 al nucli urbà de la Pobla de Segur. L’actuació s’inclou dins de les actuacions que el ministeri impulsa per a la millora de l’Eix Pirinenc.
La variant, d’una longitud de 1.954 metres, comença a la glorieta de l’N-260, abraçant el tram que s’estén des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, i culmina en un semienllaç que facilitarà la connexió amb l’actual N-260.
El traçat inclourà dos viaductes i un túnel de prop d’un kilòmetre. També asseguren que es permetrà la permeabilitat transversal i es farà una passarel·la de vianants per accedir a l’ermita de Sant Fructuós.
El projecte no inclou les dues rotondes demanades per l’Ajuntament, perquè els vehicles que sortissin per l’avinguda Verdaguer en direcció a Sort no haguessin d’anar a fer un canvi de sentit a la font de l’Ús si volien agafar la variant en direcció al Pont de Suert; o que els vehicles que venien per la variant no haguessin d’anar també fins aquesta font per poder fer la volta i entrar a la Pobla per l’avinguda de Verdaguer.