EL TORNEIG DE GOALBALL FOMENTA LA SENSIBILITZACIÓ ENTRE ALUMNAT DE L’ALT URGELL

El Torneig de Goalball ha permès a alumnat de l’Alt Urgell experimentar l’esport adaptat per a persones amb discapacitat visual, a la vegada que en fomenta la sensibilització.

Desembre 11, 2025 - 21:12
Desembre 11, 2025 - 22:43
 16

Uns dos-cents alumnes dels instituts de l’Alt Urgell han participat en el Torneig de Goalball. L’activitat ha donat a conèixer aquest esport adaptat per a persones amb discapacitat visual entre els joves. L’objectiu de la proposta és fomentar els valors d’inclusió, respecte i sensibilització. La dinamització ha anat a càrrec de l’alumnat d’INEFC Pirineus. 

Els equips han jugat sense referències visuals. Per evitar que la pilota arribés a porteria només s’han guiat pel soroll dels cascavells que porta incorporats.

El torneig ha estat organitzat per INEFC Pirineus i el Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.

Parlen al vídeo:

JUDITH ARBÓS, PROFESSORA D’INEFC PIRINEUS

NINA, LAURA I ALBA, ALUMNES DE L’INSTITUT JOAN BRUDIEU