ELS RAIERS DE COLL DE NARGÓ CELEBREN LA SEVA 37a BAIXADA AQUEST DISSABTE
Els raiers de Coll de Nargó tornaran a baixar aquest pròxim dissabte pel riu Segre, en la 37a edició de la cita que ja s’ha consolidat a la primavera.
Aquest dissabte, l’Associació de Raiers de Coll de Nargó celebra la seva 37a baixada pel riu Segre. Així, consoliden l’aposta per fer el descens a la primavera, amb la idea de tenir un cabal suficient i, si és possible, allargar el recorregut.
A les 10 hores del matí, als Clops de Fígols, començarà l’enraiada i a les 12 h del migdia la baixada de rais. A l’acabar hi ha previst un dinar popular a la plaça de l’Ajuntament de Coll de Nargó i a les 16 h l’ofrena floral al monument de la Dona del Raier, en un acció que també busca reconèixer el paper femení en aquesta activitat. La jornada acabarà amb el ‘vespreig raier’.
Un altre element simbòlic destacat és un monument en homenatge als avantpassats que es van dedicar al transport fluvial de fusta, situat al costat de l’església romànica de Sant Climent, i que es va inaugurar el 2022.
Aquests dies previs a la baixada s’estan fent els preparatius: el dia 28 de març es va anar a fer la recollida de redortes i durant aquesta setmana s’estan construint els rais.
L’Associació de Raiers de la Ribera del Segre va ser guardonada el 2024 amb la Creu de Sant Jordi, i serà el tercer any que les festes vinculades a la preservació del patrimoni raier són Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la UNESCO.

