L’ESTACIÓ DE LA MOLINA SERÀ L’EPICENTRE DE L’MTB AMB MOTIU DEL 1a BIKE SHOW

L’estació de la Molina es convertirà del 5 al 7 de juny en l’epicentre de l’MTB amb motiu del 1R Bike Show. Hi haurà una àmplia oferta de proves on s’espera una participació amb una gran representació internacional.

Juny 03, 2026 - 22:03
Updated: 1 Hora fa
4

L’estació de muntanya de La Molina està preparada per acollir la primera edició del Bike Show MTB La Molina, que se celebrarà els pròxims 5, 6 i 7 de juny. L’esdeveniment aixecarà el teló de la temporada d’estiu amb un programa esportiu del més alt nivell competitiu. L’estació es convertirà en l’epicentre de l’MTB amb una àmplia oferta de proves on s’espera una participació amb una gran representació internacional.

El Campionat d’Espanya de Cross Country Short Track decidirà els nous Campions d’Espanya el 5 de juny. Aquesta modalitat dona lloc a curses en què els corredors s’exigeixen al màxim des del primer moment. A més, aquesta competició serà crucial per a molts corredors, ja que és puntuable per als Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

El dissabte 6 de juny serà el torn de la Copa Catalana BTT Internacional Biking Point. La cursa posarà punt final a la temporada i proclamarà els nous guanyadors de la classificació general en un circuit, de 4,67 quilòmetres de longitud i 143 metres de desnivell positiu, serà un examen exigent per a tothom. 

La iXS European Downhill Cup s’erigeix com la competició més destacada de l’esdeveniment, amb tres dies d’activitat a pista. A més, la prova afegeix un interès extra en ser Continental Series; és a dir, que s’atorgaran Golden Tickets —bitllets directes a la Copa del Món— als corredors més ràpids.

La primera presa de contacte amb el circuit arribarà divendres, amb el reconeixement a peu del traçat i la primera sessió d’entrenaments lliures. Dissabte hi haurà més entrenaments oficials i les classificatòries, que decidiran l’ordre de sortida de la gran final de diumenge.

La prova comptarà amb una gran presència internacional i alguns noms rellevants del DHI, com Antoine Pierron (França) o Simen Smestad (Noruega); en la categoria femenina, destaquen Abigail Hogie (Estats Units) o Siel Van der Vendel (Bèlgica). Pel que fa als espanyols, destaquen tant Daniel Castellanos com Maria Pomés.

La Molina es consolida així com una referència del mountain bike al sud d’Europa.