REOBRE AMB PAS ALTERNATIU L’N-230 A LA RIBAGORÇA DESPRÉS DEL TALL PROVOCAT PER UNA GRAN ESLLAVISSADA DE ROQUES

La N-230 s’ha reobert al trànsit aquest dimarts al migdia, després d’haver estat tallada durant bona part de la matinada i tot el matí a causa d’una gran esllavissada de roques, entre Sopeira i el Pont de Suert. Tal com ha informat la Direcció General de Trànsit, els fets s’han produït al quilòmetre 114, prop del poble de Santorens, a la província d’Osca però a escassos metres de la frontera amb Catalunya.

La N-230 s’ha reobert al trànsit aquest dimarts al migdia, després d’haver estat tallada durant bona part de la matinada i tot el matí a causa d’una gran esllavissada de roques, entre Sopeira i el Pont de Suert. Tal com ha informat la Direcció General de Trànsit, els fets s’han produït al quilòmetre 114, prop del poble de Santorens, a la província d’Osca però a escassos metres de la frontera amb Catalunya.

Després dels treballs de retirada de les roques -entre 400 i 500 metres cúbics de material- i un cop fetes les comprovacions corresponents relacionades amb l’estabilitat de la muntanya, s’ha habilitat un carril, de manera que s’ha pogut reprendre el trànsit amb pas alternatiu regulat per semàfors.

Mentre ha durat el tall, el nombrós trànsit que circula per aquesta via -entre ells molts camions que cobreixen la ruta entre Lleida i França a través d’Aran- s’ha hagut de desviar per carreretes alternatives, com ara els colls de Montllobar, Perves i Viu, a través del Pallars Jussà. 

A primera hora del matí, l’alcalde del Pont de Suert, José Antonio Troguet, ha explicat que tècnics de Carreteres estaven analitzant l’estabilitat de la zona. 

L’alcalde del Pont de Suert també ha confirmat que no s’ha restringit el trànsit de camions per la via alternativa. Tot i això, tal com ha pogut comprovar aquest mitjà, el trànsit per l’N-260 no ha estat ni de bon tros el que circula habitualment per la N-230. Alguns camioners han optat per esperar a que es reobrís la N-230, mentre que altres han optat per vies alteratives menys complicades que l’N-260 al seu pas pels colls de Viu i Perves.