URTX TRANSFORMA UN HABITATGE EN QUATRE PISOS SOCIALS PER A FAMÍLIES DEL MUNICIPI
L’Ajuntament de Fontanals de Cerdanya impulsa un projecte d’habitatge social a Urtx amb l’enderroc d’un immoble antic per construir-hi quatre pisos. La iniciativa busca fixar població i garantir l’accés a un habitatge digne.
A Urtx, al municipi de Fontanals de Cerdanya, comencen les obres per transformar un habitatge en desús i recentment ocupat, en una promoció d’habitatges socials. Urtx preveu construir quatre pisos de protecció oficial, amb l’objectiu de donar resposta a la manca d’habitatge assequible a la zona.
L’actuació forma part del pla comarcal d’habitatge i vol ampliar l’oferta en municipis petits, per evitar que famílies i joves hagin de marxar a causa de preus elevats o poca disponibilitat de pisos. L’alcalde, Ramon Chía, ha destacat que aquest projecte respon a una necessitat real del poble.
Els nous habitatges es construiran amb criteris d’eficiència energètica, seran accessibles i tindran una distribució pensada per a la vida quotidiana. Es preveu que estiguin enllestits dos al llarg del 2026 i els altres dos al 2027.
L’actuació compta amb finançament públic i suport tècnic, i vol ser també una eina de lluita contra el despoblament, contribuint a mantenir viu el teixit social i econòmic del municipi.
Parlen al vídeo:
RAMON CHÍA, alcalde de Fontanals de la Cerdanya