BELLVER PREGUNTA ALS VEÏNS EN QUÈ HA DE DESTINAR 50.000€
A VOTACIÓ LES 8 PROPOSTES SELECCIONADES DE LA PRIMERA EDICIÓ DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS DE BELLVER DE CERDANYA. L'AJUNTAMENT HI DESTINA 50.000 EUROS.
L'ajuntament de Bellver de Cerdanya ha impulsat la primera edició dels pressupostos participatius. Ha preguntat als veïns i veïnes en què hauria de destinar 50.000 euros. La convocatòria ha rebut 47 propostes de millora pel municipi: 41 de particulars i 5 d'entitats. La comissió gestora del procés participatiu, amb una representació del consistori, associacions i veïns, ha escollit finalment 8 propostes. Aquestes, són la creació d'horts socials, l'adquisició d'un escenari cobert, una ludoteca, la millora de parcs infantils, l'adequació del teatre del centre cívic, la restauració de la Torre de la Presó i pujada de l'Alay i un punt de trobada a la pleta de la Cogulera. També hi ha una proposta en matèria de mobilitat.
Totes aquelles persones majors de 16 anys empadronades a Bellver poden votar quina proposta ha de tirar endavant. La votació es pot fer presencialment a l'ajuntament o bé omplint un formulari que es troba a la web bellver.org. Fins ara han votat 150 persones i des del consistori fan una crida a la participació ja que cal arribar als 300 vots, el 15% del cens, per poder considerar vàlida la proposta. Hi ha temps fins al 10 de març.
L'equip de govern no descarta tirar endavant dos projectes si són els més votats i no superen els 50.000 euros.
Si la primera edició dels pressupostos participatius té bona acollida, l'ajuntament en convocarà una altra aquest 2023.
Parlen al vídeo: LAIA SERRA, ALCALDESSA BELLVER DE CERDANYA