BONA RESPOSTA DEL PÚBLIC A LA RECREACIÓ DE LA CAPITULACIÓ DE CASTELLCIUTAT

Castellciutat s’ha omplert per reviure la capitulació de 1713 en una jornada commemorativa amb recreacions històriques, visites guiades i exposició.

Setembre 28, 2026 - 21:16
6

Bona participació a la jornada commemorativa que ha reviscut la capitulació de Castellciutat, el 1713. La principal novetat de la proposta ha estat la incorporació de més recreacions històriques a les fortificacions del castell i la Torre de Solsona, per transportar els assistents al segle XVIII, durant la Guerra de Successió.

La jornada ha comptat amb desfilades, demostracions de combat, balls i un campament per a descobrir al públic com era la vida a les fortificacions.

La proposta ha recuperat una exposició que, finalment, es quedarà de manera permanent a l’hotel El Castell, i que complementarà la visita guiada a les fortificacions, que ofereix l’Espai Ermengol.

La jornada de recreació històrica es va recuperar fa tres anys i la voluntat és donar-li continuïtat i potenciar-la en pròximes edicions. 

Parlen al vídeo:

LLUÍS OBIOLS, HISTORIADOR

JORDI MANYES, MEMBRE DELS MIQUELETS DEL REGNE DE VALÈNCIA

PATRÍCIA MINYANA, PRESIDENTA DELS MIQUELETES DEL REGNE DE VALÈNCIA

ANNA LÓPEZ, TÈCNICA RESPONSABLE DE L’ESPAI ERMENGOL