CERDANYA LAMENTA QUE NO SE SOLVENTI EL DEFICIENT SERVEI DE TREN A LA COMARCA

En marxa les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga, que tallaran l’R3 durant setze mesos. Els usuaris podran fer part del trajecte restant amb autobús, ja que s’interromp la circulació de trens entre Montcada Bifurcació i la Garriga.

Octubre 14, 2025 - 21:29
Octubre 14, 2025 - 22:25
 19

El 7 d’octubre va posar-se en marxa el tall de la línia R3 de Rodalies, que uneix l’Hospitalet amb Puigcerdà i la Tor de Querol. Els trens circularan només fins a la Garriga, i a partir d’aquí caldrà seguir en autobús fins a Barcelona. El tall, que durarà fins al maig del 2026, respon a les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga i a la remodelació de Montcada Bifurcació. Suposen una inversió de 210 milions d’euros.

Per minimitzar l’impacte, Renfe i la Generalitat han posat en marxa un pla alternatiu de transport amb 43.500 places diàries i 58 busos directes des de la Garriga, Centelles i Vic, a més d’autobusos amb parades cada 20 a 60 minuts. Tot i això, els usuaris de la Cerdanya continuen denunciant les deficiències d’una línia on només un 7% dels trens arriben puntuals i es registren setze cancel·lacions cada quinze dies.

El Consell Comarcal de la Cerdanya reclama a ADIF les inversions pendents i millores urgents a estacions com Urtx-Alp, i recorda el valor internacional d’una línia que connecta amb França.

Parlen al vídeo:

JOAN MANEL SERRA, ALCALDE DE PUIGCERDÀ