EL TESTAMENT DEL RECTOR DE BESCARAN AL SEGLE XIII
El cicle ‘Desenterrant el passat’ ha donat a conèixer el testament de Pere Clergue, rector de Bescaran al segle XIII, que va fer el camí de Sant Jaume.
El testament de Pere Clergue, rector de Bescaran al segle XIII, ha estat protagonista de la tercera proposta del cicle ‘Desenterrant el passat’. La conferència ha anat a càrrec del director de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, Julio Quílez. El document, redactat el 1218, detalla donacions a centres religiosos situats al llarg del camí de Sant Jaume.
L’acte ha volgut remarcar el pelegrinatge del capellà, que hauria coincidit amb el moment àlgid de l’expansió de l’heretgia càtara i amb l’inici de la croada contra els albigesos.
El cicle continua aquest dissabte 25 d’octubre, amb una visita guiada a les esglésies de Montferrer i tancarà el dia 30 amb la presentació d’un documental sobre la Pega Negra.
Parlen al vídeo:
JULIO QUÍLEZ, DIRECTOR DE L’ARXIU COMARCAL DE L’ALT URGELL