LA COL·LECCIÓ DE CONTES ‘PASSATS DIVERSOS’ APROPA LA RECERCA ARQUEOLÒGICA ALS INFANTS
‘S’ha apagat el foc’ és el primer conte de la col·lecció ‘Passats Diversos’ que vol apropar la recerca arqueològica als infants amb un projecte crític, inclusiu i lúdic.
‘S’ha apagat el foc’ és el primer de la col·lecció ‘Passats Diversos’, que inclourà sis contes, que es publicaran durant els propers dos anys. Cada relat parteix d’un jaciment arqueològic del territori i se centra en diferents èpoques de la història. A partir de les restes arqueològiques que s’han trobat a les excavacions, i amb l’assessorament dels investigadors, s’expliquen històries quotidianes de ficció. La proposta combina text amb una estètica inspirada en l’animació japonesa
Al projecte s’hi va incorporar un educador sord i la seva intèrpret, que van detectar alguns conceptes que no existien al llenguatge de signes.
El conte incorpora un codi QR amb la història en llenguatge de signes i un glossari, per fer-lo accessible a més lectors.
El projecte es donarà a conèixer, per primera vegada, aquest dissabte, 5 de setembre, en el marc de la Fira del Llibre del Pirineu. La presentació tindrà lloc a l’Espai Carrer del Mig, a dos quarts de sis de la tarda.
Parlen al vídeo:
LAURA FÀBREGA, IL·LUSTRADORA DE ‘S’HA APAGAT EL FOC
ANNA BONET, AUTORA DE ‘S’HA APAGAT EL FOC’



