LA POBLACIÓ DEL GALL FER DISMINUEIX LLEUGERAMENT AL PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ
La tercera edició de les Jornades de Recerca i Conservació del Parc Natural del Cadí-Moixeró, a la Seu d’Urgell, han organitzat ponències sobre espècies com el Gall Fer.
La població de Gall Fer disminueix lleugerament al Parc Natural del Cadí-Moixeró, tal com indica un cens realitzat aquest 2025 per conèixer la situació de l’espècie amenaçada. L’estudi s’ha donat a conèixer en la tercera edició de les Jornades de Recerca i Conservació del Parc, amb més d’un centenar d’assistents, que han tingut lloc a la Seu d’Urgell.
L’estudi ha identificat 18 mascles de Gall Fer al Parc Natural del Cadí-Moixeró, una xifra inferior als 20 del 2005. En l’àmbit català, la població ha disminuït un 60%, passant de 340 individus el 2005 a només 190 enguany.
Un total de dotze ponències, durant la proposta, han tractat temes com el glaciarisme a la serra del Cadí, la conservació de papallones amenaçades o el seguiment del llangardaix.
Les jornades es duen a terme de forma itinerant per apropar el Parc Natural del Cadí-Moixeró a tot el territori.
Parlen al vídeo:
QUERALT TOR, DIRECTORA DEL PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ