L’AEROPORT D’ANDORRA – LA SEU D’URGELL OPERARÀ AMB DRONS I MOBILITAT AÈRIA AVANÇADA

L’aeroport Andorra – La Seu d’Urgell serà un dels primers de l’Estat a operar amb drons de càrrega i naus d’enlairament i aterratge vertical elèctric.

Juliol 02, 2026 - 21:09
5

Aeroports de Catalunya ha licitat la redacció del projecte i l’execució de les obres del vertiport a l’aeroport Andorra – La Seu d’Urgell. Es tracta d’una infraestructura pionera que permetrà operar aeronaus d’enlairament i aterratge vertical elèctric i drons de càrrega, situant la infraestructura al capdavant de la innovació aeronàutica a l’Estat.

La instal·lació s’emmarca en el programa europeu NIU.LINK, amb l’objectiu de desenvolupar un corredor transfronterer entre Catalunya i França.

L’anunci s’ha fet en el marc de la Taula Estratègica, una reunió de treball que ha constatat l’augment d’un 25% de les operacions i un 5% de passatgers, fins al mes de maig, respecte l’any anterior en el mateix període.

D’altra banda, la trobada també ha servit per informar sobre el avanços en la nova base operativa del Grup de Rescat i Actuació en Emergències dels Bombers de la Generalitat i s’ha explicat que durant el mes de juliol es duran a terme les primeres proves per fer compatible l’activitat de l’aeroport amb el parapent a Organyà.

Parlen al vídeo:

MANEL NADAL, SECRETARI DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES DE LA GENERALITAT