L’EXPERT FERROVIARI PAU NOY XIFRA EN 2,5H EL TEMPS DE TRAJECTE ENTRE ANDORRA I BARCELONA
Aquest dimarts l’enginyer industrial i expert ferroviari pallarès Pau Noy ha presentat un projecte de línia ferroviària entre Alp i Andorra passant per la Seu d’Urgell.
Aquest dimarts l’enginyer industrial i expert ferroviari Pau Noy ha presentat un projecte de línia ferroviària entre Alp i Andorra passant per la Seu d’Urgell. L’ha elaborat a partir de dades recollides de la mà de diversos experts i l’ha volgut presentar ara, coincidint amb l’estudi que ha posat en marxa la Generalitat per analitzar la viabilitat d’una proposta com aquesta.
Segons el projecte elaborat per Noy, el trajecte entre Andorra i Barcelona es podria fer en dues hores i 34 minuts passant per Alp.
El projecte planteja diverses freqüències de trens directes entre Andorra i la capital catalana parant només a la Seu d’Urgell, Alp, Ripoll i Vic.
I aposta per Alp i no per Puigcerdà, capital comarcal i nucli més poblat, com a punt d’enllaç per la reducció de temps del viatge fins o des de Barcelona.
Noy considera viable l’establiment d’entre 13 i 14 trens per sentit, ja que calcula una demanda diària de 7.451 passatgers, és a dir de 2.719.524 anual.
Pel que fa al cost, el projecte presentat per Noy el xifra en 688 milions d’euros. I en relació al finançament, ha apuntat a les ajudes dels Fons Next Generation com a important font a tenir en compte, tenint present que seria un projecte que beneficiaria a tres estats, Espanya, França i Andorra.
Noy ha recordat que en l’actual context de canvi climàtic és urgent apostar per una mobilitat elèctrica com la que brinda el ferrocarril, ja que sinó, qui acabarà destruint el paisatge serà el mateix canvi climàtic.
Parlen al vídeo: PAU NOY, ENGINYER INDUSTRIAL