Parlar i escoltar història a l’Alt Urgell: Connecta Lleida Pirineus 07-05-2026

El cicle ‘Parlem d’Història’ torna a programar durant aquest mes de maig a l’Espai Ermengol conferències sobre temàtiques locals amb diferents especialistes. Després de quinze edicions, la proposta s’ha consolidat amb un èxit de participació.

Maig 07, 2026 - 08:02
27

Cada any, i ja en fa quinze, a la Seu d’Urgell hi ha una cita amb la divulgació històrica. El cicle de conferències ‘Parlem d’Història’ dona a conèixer episodis significatius del passat de la zona, que sovint van tenir un abast més enllà de la realitat local. A banda de donar a conèixer els fets, la proposta també acosta al públic general la tasca que fan investigadors i fa que superi els límits de l’acadèmia. Hem anat a veure la bona resposta que té la iniciativa en la primera xerrada d’aquesta edició que s’ha fet a l’Espai Ermengol a càrrec de l’historiador Carles Gascón.