UNA BECA PER A GUIONS DE TEMÀTICA MITOLÒGICA PROMOGUDA PEL TABACA FILM FEST I EL CAN DE FARRERA
El Tabaca Film Fest ha creat una beca en col·laboració amb el Centre d’Art i Natura de Farrera per donar suport a la creació de guions de curtmetratge inspirats en la mitologia i l’imaginari dels Pirineus.
El Tabaca Film Fest, lo Festival de Cinema Mitològic dels Pirineus, ha creat una beca en col·laboració amb el Centre d’Art i Natura de Farrera, per donar suport a la creació de guions de curtmetratge inspirats en la mitologia amb una atenció especial a l’imaginari dels Pirineus.
Tal i com explica Ivana Miño, directora del festival, és una col·laboració lògica entre dos projectes culturals del Sobirà i és una proposta coherent amb l’esperit del Tabaca Film Fest que vol promoure la producció audiovisual al Pallars.
Albert Baldomà, director del CAN, destaca que la filosofia del centre també coincideix amb la del festival, per tant, és lògica una col·laboració entre les dues entitats.
La beca inclou una residència artística de fins a cinc dies al Centre d’Art i Natura de Farrera, i la mentoria de dos professionals del món del cinema, amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament i la viabilitat del guió seleccionat. La proposta s’adreça a creadors de qualsevol nacionalitat que presentin un guió original i en construcció de fins a 15 minuts de durada. Els projectes poden ser individuals o en equips de dues persones i el jurat valorarà la qualitat artística, l’originalitat, la viabilitat i, especialment, la connexió amb la mitologia pirinenca.
Les candidatures es poden presentar fins al 24 d’agost de 2025 i el projecte guanyador es donarà a conèixer durant la celebració de la segona edició del Tabaca Film Fest, de l’11 al 14 de setembre de 2025 a Gerri de la Sal.