CERDANYA OBRIRÀ EL PRIMER CASAL COMARCAL PER A LA GENT GRAN

El Consell Comarcal de Cerdanya posarà en marxa un casal comarcal per a la gent gran. Obrirà en un mes i mig i estarà situat a la plaça del Rec de Puigcerdà. L’ens cerdà estudia implementar un servei de transport perquè hi puguin acudir veïns de tots els municipis

Març 26, 2025 - 22:19
Març 26, 2025 - 22:32
 50

El Consell Comarcal de Cerdanya obrirà, en un mes i mig, un casal comarcal per a la gent gran. Aquest estarà situat a la que fins ara era la caseta de joventut, a la plaça del Rec de Puigcerdà. 

La presentació del projecte s’ha fet aquest dimarts a la tarda a la sala de plens de l’ens cerdà, que ha quedat petita per acollir la vuitantena de veïns i veïnes que s’hi ha aplegat. Recordem que des del tancament del Casal d’Avis Sant Domènec de Puigcerdà ara fa cinc anys, la gent gran no tenia un espai on reunir-se.

El nou casal comarcal neix, doncs, de la necessitat de donar resposta a la demanda d’aquest col·lectiu, no només de Puigcerdà si no de tots els municipis, especialment dels que no disposen d’infraestructures adequades. 

El projecte compta amb un pressupost de gairebé 50.000 euros i s’implementarà en diverses fases: en una primera es preveu l’obertura de l’espai social i en una segona es dotarà de recursos necessaris, com ara ordinadors o telèfons mòbils, per a la dinamització de les activitats. Finalment, en una tercera fase, s’estudiarà la implementació d’un sistema de transport que permeti als veïns de tota la comarca accedir al servei en igualtat de condicions. D’aquesta manera es vol fomentar la convivència entre municipis.

Des del Consell  Comarcal han remarcat que aquest projecte no substitueix el casal d’avis que l’Ajuntament de Puigcerdà vol tirar endavant, en un principi als baixos del Casino Ceretà, però sí que busca oferir un espai de trobada cèntric per als veïns, aprofitant que en breu disposarà d’aquestes instal·lacions, un cop finalitzi el trasllat del personal a la nova seu de Serveis Socials.

El nou casal comarcal comptarà amb un espai per activitats, una petita cuina, banys adaptats i una pista de petanca i mobiliari al jardí exterior.

Parlen al vídeo: ISIDRE CHIA, PRESIDENT DEL CONSELL COMARCAL DE CERDANYA