LA RURAL UTÒPICA, PROJECTE CREATIU PER ADULTS I JOVES A SORT
Sort compta des de gener amb la Kaixa Utòpica, un projecte dirigit a adolescents per incentivar la creativitat i el treball en equip en un entorn rural i amb poques opcions dirigides als joves.
Des d’aquest inici d’any, Sort compta amb un projecte dirigit especialment per a joves adolescents impulsat per l’associació La Rural Utòpica. Es tracta d’un espai creatiu sense limitacions pensat perquè els joves de la zona tinguin igualtat de condicions, en comparació amb altres parts del territori català, en l’accés a propostes artístiques de tot tipus. Un espai que les seves creadores defineixen com a necessari i diferent i que han batejat com ‘La Kaixa Utòpica’.
Gràcies a la cessió de l’aula de tecnologia de l’institut i un ajut de la Generalitat, s’ha pogut crear aquest espai per a joves, que també té una versió per als adults cada divendres.
Uns 45 joves hi accedeixen cada tarda entre dilluns i dijous, i es deixa els divendres per als adults. Tots destaquen que gaudeixen molt amb aquesta proposta.
El projecte s’amplia amb la Kaixa Expansiva, que afegeix els docents. Les creadores de la Kaixa Utòpica ofereixen una formació de la seva tasca creativa al professorat.
Parlen al vídeo:
MARTA PERIBÁÑEZ, DINAMITZADORA KAIXA UTÒPICA
VIOLETA BOFARULL, DINAMITZADORA DE LA RURAL UTÒPICA
ROC BIOSCA, USUARI KAIXA UTÒPICA
ANA FRANCO, USUARIA KAIXA UTÒPICA